Uoffisielt Stortingsvalg på nett

Plustelig slo det meg at det hadde vært moro å se hvordan vi på nett stemmer i forhold til hele Norge. For å teste dette, satte jeg opp en svært enkel nettside som kun inneholdt et vanlig spørreskjema og tvitret følgende:

Stem ved uoffisielt Stortingsvalg 2009 kun for nettfolket: http://bit.ly/nettvalg09. Er vi lik resten av landet? #valg09

Etter tre timer hadde jeg fått inn over 200 stemmer, noe som ikke er så verst. Spesielt tatt i betrakning at det er lørdag ettermiddag og at jeg da kun hadde i underkant av 400 followers på Twitter.

Uoffisielt Stortingsvalg 2009 for nettfolket

Uoffisielt Stortingsvalg 2009 for nettfolket

Foreløpig er Venstre en favoritt (28 %), noe som er litt rart med tanke på at de i større meningsmålinger har fått rundt 4.8 % av stemmene. Det blir spennende å se utviklingen frem mot 14. september. Hvor mange stemmer er det mulig å samle inn på denne måten? Jeg har en venn som går for 1 million sjirafftegninger innen 2011, så noen tusen stemmer burde nettet i det minste gi dette uoffisielle valget.

Stem gjerne og re-tweet om du vil.

Legg igjen en kommentar

